2014. október 25., szombat

El tudod fogadni?

És el tudod fogadni?

Sokszor kérdezik tőlem, hogy mit éreztem, amikor megtudtam, hogy Pindur is autizmussal érintett?

Mit mondjak... Elég érzékenyen érintett engem, apát is (bár előttem titkolta), a gyerekek viszonylag jól fogadták, különösen Peti. 

A diagnózist én mondtam ki. Titkon vártam, hogy a fejlesztő azt mondja, hogy ááááá, nem is, még időben van stb... De kit akarok átverni? Mire lett volna jó, ha továbbra is a struccpolitikába kapaszkodom. Ha nagyon őszinte akarok lenni magamhoz, már tavasszal sejthető volt hogy az autizmus befigyel... De akkor - gyorsan hozzáteszem, hogy NAGYON OKOSAN - úgy gondoltam, hogy a diagnózis tud várni néhány hónapot, viszont a bennem fejlődő Életnek most nincs szüksége arra, hogy kiboruljak. Úgyhogy vártam...

Végül az élet megoldotta helyettem a dolgot, B születésekor iszonyatos testvérféltékenységnek lettünk tanúi és megjelentek az autisztikus tünetek is. És már nem kerestem kapaszkodókat, nem foglalkoztam a ráérünk még-gel, nem érdekelt a "majd kinövi" mondóka sem. Csak egy. Élhető életet akartam. A reggeltől estig tartó "hisztikből" elegem lett, szörnyű érzés volt, hogy láttam harmadszülöttem szenved a helyzettől és nem tudja magát kifejezni. Úgyhogy csípés-marás-harapás kombó újból előjött. Ezekkel a kommunikációs eszközökkel dolgozott. Persze mellette egy-egy bújás, egy-egy kacaj, előfordult, de a pici születése utáni 2,5 hónap nagyjából horrorisztikus élmény volt. Szenvedett mindenki... 

Magamban őrjöngtem, hogy kérem vissza az aranyos pici fiam, mert ez a "valaki", aki csíp, mar, harap, sikít valahogy nem az enyém. És tényleg nem. Ez a testvérféltékenységgel megspékelt oldala volt Pindurnak. Tehát NEM az autizmusnak tudható be az x hónap, hanem a testvérféltékenységnek! Az autizmus annyiban "ludas", hogy szegényes kommunikációs eszköz van jelenleg a repertoárban, és úgy fejezi ki magát gyermek ahogy tudja. 

De erre csak azután jöttem rá, hogy elmentünk a Vadaskertbe, és szinte azonnal egyértelmű volt, hogy mi a helyzet... 

És attól a pillanattól kezdve MINDEN megváltozott. A változás nyilván az én fejemben történt, már egyáltalán nem látom olyan sötétnek a jövőt, mint mikor a sejtés előlépett sufnidiagnózissá.  Petivel kapcsolatban már annyi nehézségünk volt, hogy a diagnózis maga volt a megváltás. De most nem, most nagyon nem... Még annyi a kérdés, mikor kezd el beszélni? (jó persze tudom, hogy sokkal fontosabb a kommunikáció mint a beszéd maga, de mégis...) Milyen ütemben halad majd a fejlődése? Milyen hatással lesz a személyiségére és a fejlődésére az öccse? Számomra jelenleg ezek a legfontosabb kérdések...

Meg persze ne felejtsük el azt sem, hogy extrém jó időben vagyunk, és remélhetőleg leköveti majd B fejlődését, és ő majd "húzza" magával. Merthogy legnagyobb megkönnyebbülésünkre B nagykönyv szerint fejlődik... :)

És a kérdés ismét: el tudod fogadni? Most komolyan, van más választásom?

1 megjegyzés:

  1. Mi van itt, hogy épp egyszerre foglalkozunk ezzel? :)) nézd csak a tegnap esti írásom: http://azelettommal.blogspot.hu/2014/10/el-lehet-e-valaha-fogadni-tenyt-hogy.html

    VálaszTörlés