2012. november 18., vasárnap

Egy kicsit rólunk

Kicsit nehezített pálya

Először is leszögezem, nem vagyok:
  • gyógypedagógus
  • pszichológus
  • gyermekneveléssel kapcsolatos szakember
  • nagyon következetes
  • nagyon házias... 
Viszont van 3 gyermekem (11 és 9 évesek, illetve egy közel 8 hónapos babóca), akik közül a két nagy SNI-s, és szeretném megosztani másokkal tapasztalataimat, "tudásomat" az anyaság, a házasság, a női önbecsülés és a háztartásvezetés témakörében (a sorrend lényeges... :) ).

Mindig azt az elvet vallottam, hogyha egy anya nem boldog, akkor a család sem az. Csak boldog anya tud boldog gyermeket nevelni.


30 körül az ember lányának van némi fogalma a világ dolgairól, és elgondolkodik azon, hogy hogyan is képzeli az életét, a jelenlegi élete milyen irányba tart, milyen jövőkép várhat rá. És van, hogy rájön, hogy ez nem az amit ő akart, nem így képzeli-tervezi a jövőt. Próbálja menteni a kapcsolatot, mert vannak/lehetnek gyerekek, és van, hogy sikerül, van, hogy nem. Ezt a kört én is megfutottam, és kiléptem egy működésképtelen házasságból egy 3 és egy 5 éves gyerekkel. Érdekes módon, ahogy ráébredtem, hogy miként szeretnék élni (előtte csak azt tudtam, hogy milyen módon nem), és elkezdtem tudatosan dolgozni magamon, illetve a gondolkodásmódomon, szinte rögtön megkaptam azt az embert, akivel együtt fogunk megöregedni :).

Kicsit nehezített pálya, hogy a nagyfiam autista, a lányom pedig hiperaktív, de mély meggyőződésem, hogy őket azért kaptam, mert képes vagyok megbírkózni a "feladattal". (Ez egyébként a "miért pont velünk történt?" kérdést alapjaiban kilőtte.)

Persze megborultam, amikor még csak sejtés volt az autizmus, de egy gyors szemléletváltás, és mire hazaértem - fél óra múlva - már a rám váró feladatokkal törődtem.

Egy évvel később szereztük be a lánykám ADHD diagnózisát, ismét a feladatokkal foglalkoztunk. Persze mellette zajlott a szokásos kis életünk, és amikor úgy éreztük, hogy egy nagyon jó periódusban vagyunk, eldöntöttük, jöhet a közös gyermek. A várandósságom a vége felé "terhesség" lett, de így is nagyszerű időszak volt, eltekintve az olyan "apróságoktól", hogy - döntési kényszer nyomására - a gyerekek iskolát váltottak, illetve a családi vállalkozás egyik ága tönkrement...

A mi kis csodánk megszületett, gyönyörű, egészséges kisfiú aki maholnap 8 hónapos lesz, és nap mint nap elvarázsolja a tesóit és felmenőit.

Érdekes módon természetes volt, hogy amikor az első és a második gyermekem megszületett, hogy minden rendben lesz, mind a születésükkel, mind a későbbiekben. Most pedig - 35 évesen - hálát érzek azért, hogy minden a lehető legnagyobb rendben van, és hálás vagyok a kisembernek, hogy minket választott szüleinek, és megtapasztalhatom érett felnőttként is az anyaság csodáját.


Természetesen ehhez nagyon kell egy olyan társ, akivel hasonló az értékrendünk és a mindennapi életben és a gyermeknevelés területén is teljes mértékben mellettem áll. Nem valósíthatnám meg, hogy az anyaságot hivatásként éljem meg, így amellett, hogy nagyon szeretem és tisztelem őt, ezért külön hálás is vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése