2013. december 31., kedd

A nagycsalád második decembere...

Idén nem készültem kifejezetten a Mikulással való találkozásra... Úgy ítéltem meg, hogy Pindur még kicsi hozzá (majd jövőre...), Nagy már kinőtt belőle. Esetleg Lány miatt... De mikor ő azt kérdezte, hogy - Öööö, anya, nem gondolod, hogy már nagy vagyok ehhez? Mert szerintem már nagy vagyok... Pff... Akkor idén nem látogatjuk meg a Mikulást (természetesen a cipők/csizmák/41-es bakancsok az erkélyajtónál sorakoztak...).

Kis meglepetés... Az a fránya nátha épp Mikulás érkezése előtt időzítette magát. Sovány vigasz volt, hogy na de majd akkor a Karácsony. Na akkor majd nem kell kórságtól tartani... Hááát nem így lett...

24-én volt egy nagyon jó napunk. Délelőtt itthon karácsonyoztunk (mert kora délután mentünk a szüleimhez), és már előtt nagy-nagy izgalom volt. Főleg, hogy Pindur mit fog szólni a fához, mert tavaly azért még pici volt, nézte-nézte, de na majd most, most hogy fog neki örülni... Hát konkrétan nem érdekelte. Egyszer-kétszer ránézett, oszt' annyi. Bezzeg a mamáék fáját, na azt csodálta... (SZÍNES karácsonyi izzót kell venni, és hiába tetszik nekem a max.3 árnyalatban pompázó fa, a kölöknek sok-sok SZÍNES dísz kell!)

Másnap a család másik ágához voltunk hivatalosak. Délelőtt már feltűnően sokat akar kézben lenni a gyermek. Fél 11-kor már álmos... Okés. Peluscsere, puszi a homlokra. Naneee.... 37,5-öt produkál. Gyors telefon, hogy családot Férj + nagyok képviselik. Pindurt itthon helyrehozom. Teát iszik és alszik. Szuper, akkor gyorsan helyre fog jönni. Láz 38,3-nál megáll, így beavatkozásra nincs szükség. Viszont stagnál. Gyermek iszik-alszik.Karácsony másnapja. Láz marad. Gyermek alszik. Gyermek nem iszik. 12 éve vagyok gyakorló anya, de a végterméke számomra újdonság. Gyors telefon. László kórház. Rota gyanúja felmerül. Rögtön infúzió. Másnap is. Kapunk egy olyan kórtermet, ahol van egy rácsos ágy, van egy nagy ágy (nekem). Azt mondták, hogy amíg el tudnak helyezni máshová nagy gyermeket, addig én itt tudok maradni Pindurral. (Az okról majd később...) Van tévé is. Bágyadt manócska egész nap alszik (de már vagy 2 napja). Meg is lett az eredmény. Délelőtt már nem alszik, hiszti, üvöltés. Bár már nem kap infúziót, ha továbbra is megtagadja az ivást, akkor nincs mese. Elkezdi inni a tápszert. Mintha tudta volna...Este 8-kor kidől. Aztán fél 11-kor ébred. És még éjjel 3-kor is ébren vagyunk... Majd Pindur elkezd köhögni. Nem vészesen, csak épp nem hiányzott (ez sem)... Mire hazajövünk, már tök beteg. A nózit kb. 10 percenként szívjuk, éjjel többször ébred az erős köhögésre. Szegény... És eljött a ma reggel. Hajnali orrszívással kezdtük, majd Férj hányingerre panaszkodik. Nem sokkal később Férj K.O. Nagyon aranyos, azt mondja, hogy sajnálja, hogy eltolta nekünk a Szilvesztert... Sebaj, legalább összhangban van az idei Karácsonyunkkal... :)

Végül is volt sok-sok szép élményünk is decemberben: mozi, színház, játszóház, karácsonyi vásár, korizás, a fiúknak egy extra élmény a Kakucs-Ringen. Csak ez az ünnepi időszak, na ez nem a terveink szerint alakult...

Félig viccből mondtam Férjnek, hogy jövőre még kap egy esélyt december, de ha a 3. nagycsaládos karácsonyunk is ilyen jellegű lesz, akkor javaslom, hogy tartsunk nyár közepén karácsonyt (akár nyári ünnepi menüsorral, rokonlátogatással, gyerekek ajándékozásával), majd karácsonykor csak fát állítunk és csendben ünnepeljük Jézus születését, eszünk, ki sem mozdulunk. Mondjuk ezt elég érdekes lenne elővezetni a családnak... :)



Mindenkinek Nagyon Boldog Új Évet kívánok! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése