2015. július 20., hétfő

Utánzás... :)

Nem elég a múlt heti pozitív sokk, a kölök a minap meglepett azzal, hogy körbejárt, emelgette a lábait és számolt. Egy lábemelés, egy... És bár nem tisztán, de tökéletesen kivehetően számolt (pl. tettő - kettő). Kb. ledermedve figyeltem, még levegőt sem mertem venni, nehogy megzavarjam vagy kizökkentsem. És a kölök elszámolt egytől tízig. Mit tagadjam, kábé 20 percig bőgtem. Azt hiszem megvan a "ludas", Mickey egér játszóterérnek egyik epizódjában van az, hogy számolnak 1-10-ig. Egy ideje elkezdtem a gyereket figyelni, illetve figyelem mióta megszületett :) , de most azért kezdtem el őt figyelni, mert ő is elkezdett figyelni. Na nem minket, ááááá... B-t. Az egyéves öccsét. A vicc, hogy B pedig M-et figyeli... :) De térjünk vissza M-re. A fiókokat kihúzgálja, mászik, integet(ni próbál :) ). B kézzel eszik, mostmár M szájába nem rakhatok kanalat, evőeszköz gyanánt ő is a praclit használja. Néhány napja láttam, hogy B miután mindent kipakolt egy műanyag dobozból, a hátára feküdt és a dobozt a fejére/arcára rakta és ezen nevetett. Egyéves. Belefér. Erre tegnapelőtt látom, hogy M ugyanezt csinálja és hangosan kacag. Hát elkezdődött... :)

Az add ide (B-nél adideeeee) is utánzásból indult. Mivel B már tisztán kimondja, hogy anya, M is elkezdte használni. Döbbenet. Igazuk van a szakembereknek, M legnagyobb fejlesztője B. 

A vicc, hogy épp múlt héten mondtam kedves példakép barátnőmnek, hogy tudom, hogy minden gyerek a saját tempójában halad és nem lehet sürgeti, de a türelem még mindig nem erős oldalam. Ő azért kicsit objektívebben látja a gyereket, és azt mondta, hogy ne legyek türelmetlen és ne aggódjak, minden rendben van, már eddig is nagyon sokat fejlődött. Erre másnap elszámol a kölök tízig. Mi van? Most akkor tényleg, mi is van? Bár még csak egy-egy szót használ a gyerek, de már sokszor megérteti magát velem. Tudom, ez még csak az első lépés, de akkor is óriási nagy lépés ,mondom/írom ezt úgy, hogy még erősen türelmet kell tanulnom... De basszus elszámolt a kölök 10-ig. És akkor nekem tökmindegy, hogy Mikit utánozza, vagy épp B-t, lényeg, hogy - remélhetőleg - új korszak kezdődik. És persze minden csak jobb lehet... :)

Minden rendben van... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése