2013. február 11., hétfő

Divat lett a spórolás?

Divat lett a spórolás? Egy kedves barátnőm blogolt erről - még tavaly -, miután a királyi televízió reggeli műsorában volt téma. Kifejtette, hogy ő nem akar(na) divatos lenni, de muszáj...

Hát akkor mi is divatosak vagyunk. Nagyon divatosak... Ott fogjuk a pénzt, ahol tudjuk (ahol nem, ott is :) ).
Hallottam olyan anyukákról, akik nem adnak a gyermekükre örökölt/használt ruhát. Hát én nem ilyen vagyok, sőt kifejezetten örülök, ha félezer forintért tudok a legkisebb számára ruhaneműt vásárolni. Lánynak is vettem már turi pólót (másnap dicsérték a suliban, hogy milyen csinos :) ), Nagy is kapott már - alig - használt ruhát. Nem is értem, hogy mások ebből miért csinálnak problémát. Régebben mindig hallgattam azért, hogy a gyerekeknek mindig az aktuális méretüknél nagyobbat vettem, most örülök igazán, hogy akkor így döntöttem :).

Aztán persze az energián is tudunk spórolni, mostmár "okosan" zuhanyzunk, szappanozásnál elzárjuk a vizet. A durva, hogy a következő vízszámlán meglátszott. Mint ahogy annak is szinte rögtön volt nyoma - persze mínusz forintokban -, hogy néhány égőt LED-esre cseréltünk. Az autó használatát kétszer is meggondoljuk. Például ma Picivel kellett menni egészséges rendelésre (jelentem 71 cm és 9 kg :) ), és hiába van gyalog közel fél óra sétára a rendelő, más parkolási zónához tartozik, így a parkolásért már fizetni kellett volna. Ilyen "csip-csup" dolgokra is figyelünk. Nyilván ezek másoknak természetesek, de mi még  csak most szerzünk  rutint. Ja és sűrű forintokat spórolunk, hogy a telefonokra letöltöttük az S és a V betűs alkalmazást, hogy ismerőseinkkel interneten keresztül ingyen beszélhessünk.

És akkor most a nemszeretem spórolás. Amin igazán tudunk spórolni, az az étkezés. Eléggé elkényeztetett helyzetben voltam. Gyerekek ebédeltek az iskolában (a mi sulinkban szerencsére elég finom ételek vannak), Apának rendeltünk, és én csak hétvégenként főztem. Na ez szűnt meg októbertől, amikor Apa kényszerpályára került (nem, sajnos még mindig nem talált új munkahelyet, aki tud, szóljon ...P), és el kellett kezdeni főzni. Nekem. Rendszeresen. Eleinte azt néztük, hogy mit ennénk, és ehhez vásároltunk, mára eljutottunk odáig, hogy milyen akciók vannak, és így tervezzük meg a heti étrendet.Szinte kényszerhobbivá vált (érdekes eddig ezt a kifejezést csak az autizmussal kapcsolatban használtam ).

De sebaj, 2013 a Kígyó éve (én ráadásul a kínai horoszkópom szerint kígyó vagyok), úgyhogy minden szépet és jót ígér. Minden területen. És akkor - remélhetőleg - nem leszünk ennyire divatosak (legalábbis nem kényszerből). Ámen... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése