2013. július 5., péntek

Ökoanya... :)

Régóta kacérkodtam már a vegyszermentes háztartásvezetéssel, csak nem igazán tudtam elképzelni magam, mint egy boszi, aki mindenféle kencét kutyulgat... :) 

Aztán épp egy spórolos blogon olvastam arról, hogy a vegyszermentes életmód nemcsak a környezetet, hanem a pénztárcánkat is kíméli. Nosza... Elkezdtem komolyabban érdeklődni a téma iránt és a főcsapásom a http://naturmami.hu/ oldal lett. Beszereztem az egy darab eszközt  ami nem volt itthon (tölcsért :) ), valamint újítottam egy reszelőt és a régit befogtam szappanreszelésre... :)

Lány nagyon lelkes társam e téren, a fel- és lemosókat együtt "kotyvasztjuk". Apának az tetszik, hogy Pindur miatt már nem kell aggódni, hogy megint a domesztosszal itatott követ nyalogatja, Nagy érzékeny a környezetvédelemre, így ő is partner ebben. Úgyhogy pozitív fogadtatása volt az új "szerelemnek" :).


Nagycsaládosként egy jogilag fogyatékosnak minősített gyermekkel eddig sem voltam a fogyasztói társadalom "kedvence", ezzel pedig kifejezetten a "rendszer" ellensége lettem. (A kutyamindenit ez még drága tisztítószerekre sem költ???)

Mondjuk nem is bánom, hogy auti gyermekem nem nyúz a 30ezres cipőért, hogy neki nem dráma, hogy nem a plázákból öltöztetem. A húga, na ő inkább hajlamos ilyesmire. "Érintős" telefonért nyúzza az őseit. 9 éves... (állítólag az apja vesz neki a szülinapjára...). Ő hamarabb elcsábul, de megvan a "kulcs" hozzá is, ha tud egy picit kreatívkodni, mindjárt elfelejti a csili-vili kirakatot.. Csak hobbybolt irányába nem menjünk, mert akkor jaj nekem (is).. :) Pindurnak is előtérbe helyeztük a természetes anyagú játékokat,  és most nagy kedvenc lett az autó, abból  pedig Nagynak rengeteg van, szívesen ad neki "kölcsön"... :) 

A tudatos vásárlótól még messze vagyok, de igyekszem... :)

Újságokat, könyveket nem veszünk (internet, könyvtár...), sőt a papírral kapcsolatban azzal is spórolunk, hogy a számláink - legalábbis nagy része -  elektronikus úton érkeznek/befizetődnek. Amivel még sokat tehetnék a környezetvédelemért (nem nem az autó mellőzése, nem használjuk naponta) az a mosható pelenka (lenne). Ezen még csak rágódom, mert szeretnék Ökoanya lenni, de addig amíg a kényelmem engedi. 

Erre még alszom... :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése