2013. július 1., hétfő

Ismét az önállóságról...

Igen-igen tudom. A feladat, hogy minél önállóbb egyedeket neveljünk (ez nyilván azokra a felmenőkre is igaz, akik nem lepapírozott gyerkőcöket nevelnek). Örök kedvenc témám... Mi az amit már elvárhatok tőle/tőlük és mi az amit még nem? Hajlamos vagyok agyongondolkodni, hogy akkor ezt most öööö.... Pedig a gondolkodás a tett halála... Nagy kijelentette nemrég, hogy a nyári szünet alatt szeretne megtanulni főzni. Ok. Jó majd ha vizet kell forralni, akkor azt majd én. Ha olajat kell hevíteni, akkor azt majd én. Ha le kell reszelni valamit (nehogymá' lesérüljön az a gyermek) akkor azt majd én... Tök jó, a gyerek nyáron megtanulhatja hogyan tud mellettem állni főzés közben. Bár lehet, hogy ő nem egészen erre gondolt...

A múltkor felkerült a fb-ra egyetlen nőnemű gyermekem, amint éppen kenyértésztát gyúr. Aztán felkerült az első hagymás kenyér képe is. Olyan jó, hogy amíg én ezeken agyalok, addig Apa a tettek mezejére lép. A kenyeret eredetileg ő sütötte volna, aztán a fókusz átirányult Lányra. A nap büszkesége, pedig Lány főzött. Kicsit aggódva figyeltem a lépéseket, de csak titokban, mert igazából épp Pindurral próbáltam megismertetni az önálló evést inkább kevesebb mint több sikerrel.  Apa mindent kézben tartott. A tésztafőzésnél azt hittem annyi lesz másodszülöttem feladata, hogy bekapcsolja a vízforralót, a többit pedig majd a szülő, de Apa itt is "szerepeltette" gyermeket.

A szobájukat már kitakarítják, porszívóznak és felmosnak, de hogy a konyhában is lelkesek ez nekem új, viszont tecccik... :) Aztán ismertetem velük a vegyszermentes takarítás "titkait", sőt Lány már a folyékony szappan készítésénél is segédkezett. 

Talán tavalyelőtt olvastam egy cikket arról, hogy a gyerek nyáron tanuljon-e? A válasz határozott igen volt. Csak nem mindegy, hogy mit. A nyári szünetben életkészségeket kell(ene) tanulni a gyereknek. A korrepetálások helyett olyan "extrákat", hogy ha le kell menni egy doboz tejfölért a közértbe akkor legyen fogalma arról, hogy mégis mennyibe kerül egy doboz tejföl. Vagy lehet menni a postára befizetni egy csekket. Vagy itt az ideje az internetes bankolás elsajátításának. Vagy csak annyi, hogy ő kér magának egy-két gombóc fagyit... Bármit tanulhat, aminek hasznát veszi... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése